Thursday, August 21, 2008

Berkecamuk...

Ya Allah...

diriku ini tak punya apa....
diriku ini terlalu hina...
diriku ini sangat lalai dan leka...

namun aku tak sanggup menempuh nerakamu...
membayangkannya pun aku tak sanggup...
menyebut kebarangkaliannya pun aku takut....
bagaimana mungkin diriku yang lemah ini akan pernah sanggup...

Syurgamu pula, alangkah!!!
tak berani bibir ini menyebutkan kalimah itu...
kerna keagungannya itu terlalu...
di luar bayangan, akankah pernah aku mencapai tahap yang layak mendapatkannya???

Aku yang lemah imannya,
aku yang gagal berbuat apa-apa,
tak pernah berjaya...
hanya duka, gagal, dan kehinaan yang menyelubungi jiwa...

kalaulah... engkau membenarkan hambamu ini membunuh diri...
tentu sudah lama kulakukan...
kerna diri ini terlalu hina untuk kusembahkan kepadamu...
terlalu keji untuk kau tontoni...
sedang mengundang marahmu aku tak berani...

Tak sanggup lagi aku memikirkan akan kebarangkalian mendurhakaimu...
sedang aku sangat pasti, bahawa peristiwa itu bakal terjadi lagi...
bagaimana? kerna ia terlalu selalu terjadi...

Kalau bukan mengingatkan rahmat dan kasih sayangmu yang masih lagi memberikan aku nafas pengharapan, tentu diri ini telah berkali-kali mati...
kerna tak sanggup membayangkan penyiksaan dari mu Tuhan...
Allah...

0 Komentar:

Post a Comment